לינה בשטח / קמפינג במזג אוויר קר: האם זה אפשרי?


(צולם כאן בישראל 2023 פברואר)

לנו בישראל אין באמת חורף קר, זה משפט שיוצא לכולנו מהפה בזמן הקיץ :-) .
אבל בואו נחשוב על זה קצת… בחורף הישראלי במדבר בלילה הטמפרטורה יכולה לרדת ל 4-7 מעולות ובצפון ישראל אפילו לרדת למתחת ל-0 או משהוא קרוב לזה.
כן! יש דרך לצאת ללילה בשטח ולהנות גם בטמפרטורות כאלו.


כשמזג האוויר הקר מגיע, רובנו פשוט יאחסנו את ציוד הטיולים לתרדמת חורף במחסן.
אבל יש גם את אלו שלא מוותרים על אהבתם לקמפינג גם בתקופה הקרה,  

איך ההרפתקנים הקשוחים האלה מצליחים לשרוד כמה לילות בשטח גם כאשר קר? איזה ציוד עושה את ההבדל הגדול ביותר כדי לעזור לצאת כשהטמפרטורות יורדות?
ננסה לעזור בזה:

קמפינג בחורף עשוי להיות בדיוק מה שאתה צריך כדי להנות מהקור של החורף. שבילים פנויים מאנשים, הזדמנות לצפות בחיות בר ואולי גם מרחבים מושלגים  אם התמזל מזלנו בארץ.
בשביל זה שדרגתם  את הרכב שלכם, נכון?
למצוא נחמה ביער מושלג ולבלות כמה ימים בחוץ במדבר תמיד יעשו לכם טוב, והרפתקה חורפית לצפות לה יכולה להאיר חלק מהימים הקרים והקצרים בחורף הזה.

הציוד המתאים עושה את כל ההבדל בכל הנוגע לטיול קמפינג מוצלח בחורף, וריכזנו כמה מהדברים החיוניים האהובים עלינו שיכולים לעזור להפוך את הטיול הבא שלכם לפשוט יותר. עדיף להתכונן יתר על המידה מאשר להתכונן פחות מדי כשמזג האוויר עלול להיות קיצוני, אז אל תחסכו בכל הנוגע להבאת בגדים שיעניקו לכם חום נוסף, אחרת תתחרטו על כך כשתלבשו גרביים לחות בוקר קר וקפוא. הכנה נכונה יכולה להיות ההבדל בין חוויה מדהימה לחוויה אומללה - אל תצאו מהבית בלי הדברים החיוניים!

 מה אתם צריכים:

1. תחזית מזג אוויר אמינה: (בטח סכנת שטפונות)

התנאים תמיד משתנים, וגישה לתחזית מזג אוויר אמינה ותנאים אחרונים יכולים לעזור לכם לקבל החלטות טובות יותר לגבי היכן ומתי לצאת לשטח.
אתם יכולים להימנע מכמה מכאבי הראש של קמפינג בחורף רק עם מבט פשוט על התחזית! כמה מאפליקציות מזג האויר המועדפים  שלנו כוללים AccuWeather, Windy ו-מכ"ם גשם (אפליקציה ישראלית) - אבל גם להסתכל באפליקציית מזג האוויר המקורית של הטלפון אף פעם לא מזיק.
טיפ פרו: רוב אפליקציות מזג האוויר לא עובדות טוב במצב לא מקוון, אז וודאו שאתם שוהים  ליד אזור עם שירות סלולרי אם תרצו לנצל תחזיות מזג אוויר מעמיקות יותר!



2. בידוד מקור:

מזג אוויר קר יכול לגרום לבעיה אמיתית ביכולת שלכם לישון טוב בלילה, ואחזקת מספיק שכבות באוהל היא חיונית כדי להתמודד עם לילות קרים.
באוהלי גג ואוהלי קרקע, שכבת בידוד נוספת בתחתית בזמן השינה תעזור לשפר את היכולת  לשמור על חום הגוף ולהגביל את כמות החום שבורחת לאורך כל הלילה.
קיים יתרון גדול לאוהל גג ממוקם מעל הקרקע הקרה ויש לו רצפה יציבה כדי לסייע בבידוד.
מזרן שינה מבודד יכול לעזור לחמם בטמפרטורות קפואות. המזרן של אוהלי הגג שלנו מגיעים במקור עם בידוד נוסף בחלק התחתון שלו.

 

ציוד הכי חשוב להביא הוא שק שינה / שמיכה טובה.
בבחירת שק שינה, ודאו שהוא מדורג כראוי לטמפרטורות בהן תעשו את הלילה בשטח, כך שהוא יחמם אתכם מספיק. יש לנו את הציוד המושלם עבורכם כולל שמיכות פוך מדהימות  לחורף,מזרנים מתנפחים, אלו נועדו לעבוד יחד כדי להפוך את השהות שלכם לנוחה יותר, ללא קשר לאיזה סוג של אוהל אתם בוחרים. השמיכה שלנו היא מפוך נוצות חם ונוח, מתקפל לגודל מינימלי ואפילו עמידה למים.

*תמונה שצולמה כאן ביער אודם ברמת הגולן אחרי לילה של שלג.

לאוהלי הגג: בניגוד לאוהלי הקרקע, אוהלי הגג של iKamper עשויים מבד קנבס עבה ובעלי עמידות לגשם פוליאסטר עמיד למים להגנה נוספת מפני שלג וגשם. הקנבס באוהלי הגג של iKamper עשויים מבד כותנה פולי בגודל 300 גרם, שהוא עמיד במים, נושם, מבודד, עמיד בפני UV (ממש אטום לאור) ובנוי להחזיק מעמד בכל מזג אוויר ורוח קשה. 

אם יקרה משהו, ניתן להחליף את הבד ומגן הגשם העמיד למים.
חומר זה מונע חום או קור קיצוניים. למרות שהוא כבד יותר מבד אוהל מסורתי, הוא שקט יותר הודות למשקל ולתכונות הבידוד שלו.
בד הכותנה הפולי עמיד במים, אבל בהחלט הקפידו לאוורר את האוהל כשאתם חוזרים הביתה על מנת לאפשר לו להתייבש לחלוטין.

בתוך אוהל הגג של iKapmer יש יכולת בילעדית וחשובה לחורף, אתם יכולים להשתמש בבידודית מיוחדת פנימית, שתוכנן במיוחד לחודשים הקרים יותר של השנה ובאביזר ה-iKamper הטוב ביותר לקמפינג בחורף. אוהל הבידוד המרופד, דו-שכבתי, בד מבודד במיוחד עוזר להרחיק את צינת החורף ושומר על חום בתוך אוהל הגג כדי לשמור על סביבה נעימה. מתחבר בקלות לחלק הפנימי של האוהל ולוקח פחות מחמש דקות לחבר אותו.

 

3. ביגוד למזג אוויר קר:

שכבות היא המפתח להישאר חם בעת קמפינג במזג אוויר קר. בנוסף למעיל או ז'קט טובים, עליכם לוודא שיש לכם שכבת בסיס שתשמור על חום הגוף, כמו גטקס וביגוד טרמי ארוכים. נסה להימנע מכותנה, מכיוון שהיא לא יכולה לנפות לחות ולמעשה יכולה לגרום לך להיות קר יותר כאשר הוא רטוב. במקום זאת, בחר בשכבת צמר או טרמי כדי לבודד את חום הגוף ולאפשר יבוש מהיר במהלך גשם שוטף.
לא לשכוח את השכבות האלה אלא אם כן אתם מתכננים לשבת סביב המדורה כל הלילה.
טרמי ארוכים, כובע צמר, זוג גרביים נוסף, ז'קט עמיד למים וכפפות הם חלקי ציוד חיוניים בעת קמפינג במזג אוויר קר.
טיפ פרו: לעולם לא תוכלו לארוז יותר מדי זוגות גרביים חמות - שלג נמס ומגפיים רטובים יכולים להרוס טיול אם אין גיבוי!

 

4. מיגון מרוח וגשם:

בחורף הישראלי יש לא מעט ימים של גשם ורוח שלא תמיד כייף ואפשרי לשבת בחוץ בשטח.
יש לנו גם פתרון לזה!
חברת iKapmer יצרה עבורנו 2 פתרונות משולבים לתקופת החורף ולאזור האוהל שיגנו עלינו גם מגשם וגם מרוח בסביבת המחייה שלנו בשטח:
(1). Annex  - זהוא אוהל ענק מימדים שמתחבר לפתח אוהל הגג שלנו ויוצר חדר גדול אטום מגשם רוח ושאר נזקי החורף, ניתן לשבת בפנים 8 אנשים בקלות עם כיסאות ולאכול ארוחת ערב ללא כל בעיה, גודל פנימי של כמעט 14 מטר רבוע בכניסה לאוהל ימנע מכם להרטיב את כל הציוד ולהרטב מהגשם.
(2). סככת הצד 270 מעלות שלנו עם סגירת החורף זה פתרון קייץ וחורף מושלם, בקייץ סככת הצד תיצור לכם ולחברים שלכם צל של מעל ל11 מטר רבוע ובחורף תוכלו לסגור את הכירות (סגירה נוספת) ולקבל שטח סגור ואטום.

5. מקור חום חיצוני:

לפעמים חום הגוף וכמה שמיכות נוספות לא יספיקו כשזה מגיע לשמירה על חום בלילות קרירים במיוחד. יש לא מעט מלקוחותינו שבנו או רכשו תנורי חימום עם מבערי גז שונים ומחממי פרופאן או דיזל שזורקים חום לאוהל - חברי הקהילה משתפים בקבוצת קהילת iKamper ישראל. ערכות חימום הם הדרך הבטוחה לוודא "שהבית על הגלגלים" נעים כמו הסלון בבית.
בימים קרים ויפים אין כמו לשבת מול מדורה, אבל בחורף ישראלי עם גשם זה קצת פחות כיף ולכן חימום אקטיבי וסגירת חורף לשטח זה שילוב מושלם!

 אז כן זה אפשרי לחלוטין ואפילו כיף לחוות טבע פראי בחורף גם כאן בישראל!

מקווים שהטיפים שלנו יעזרו לכם ותקבלו כמה רעיונות להעביר את החורף בשטח ולא לוותר עליו כעונת טיולים משובחת.

ניפגש בשטח.
שלכם הגורילות.

           



סל הקניות שלי
חזור לראש הדף