מיגונים רבותי, מיגונים… 


מיגונים /מיגון גחון /מיגון תחתון - לא משנה איך נקרא למוצר זה כולנו רוצים לשמור על הרכב שלנו מפגיעה,לתת יותר הגנה מאותו פח מכופף שהגיע עם הרכב כשירד מפס היצור במפעל.

או שבעצם לא כולנו, אכן יש מספר קטן של נהגים בארצנו הקטנה שלהם אין צורך במיגון ויש להם גם סט אמרות קבוע - "מקטין את מרווח הגחון", "מרעיש לאורך זמן", "אני לא צריך הרכב שלי גבוה מספיק", "אני לא צריך, נוסע רק בשבילים". אם אתם אחד מהם אתם לא חייבים להמשיך ולקרוא…


אז למי שמאיתנו המבין את חשיבות המיגון בעלות יחסית נמוכה אל מול התועלת העצומה והבטחון שמעניק מיגון איכותי וטוב המותאם לרכב אז נשמח ל"חפור" קצת יותר לעמוק:

  1. מאיזה חומר עושים מיגונים? יש מספר אפשרויות, תלוי בעיקר אל מול הצורך, משוואה די פשוטה חוזק אל מול משקל. בעולם ה4X4 הסטנדרטי אלומיניום הוא החומר השכיח ביותר, יש כמובן גם פלדה ואפילו שימוש בחומרים מורכבים.

  2. זוכרים את המשוואה - חוזק אל מול משקל אז כאן כבר נכנס אופי השימוש וסוג הרכב, אין דין "סובארו פורסטר/ XV" כדין מפלצת שטח אימתנית שנבנתה לעבור את "כמריר" או דודג' RAM במשקל עצמי כפול מהסובארו.
    עשו לנו את החיים "קלים" וחוק האצבע 6 מ"מ אלומיניום דינו 3 מ"מ פלדה וזה נהיה הסטנדרט לרוב משתמשי ה4X4.  אלומניום נבחר כחומר בעל השילוב המיטיבי בין חוזק משקל וגמישות המאפשרת גם לאחר פגיעה כיפוף יחסית בצורה נוחה והחזרת המיגון למקומו וצורותו המקורית.
    אבל האם חזק יותר יהיה מתאים יותר? האם יצרן תכנן את נק' העגינה לעמוד בעומס משקל/פגיעה בשטח? נאמר זאת כך, לרוב אכן 6 מ"מ אלומיניום פתרון מעולה.
    אבל רכבי שטח "רכים" לא מיועדים לשאת בעומס, האם אתם מעדיפים שפגיעה "תשבור / תקופף," את המיגון או שתעביר את האנרגיה מהפגיעה לתוך שלדת הרכב? ולכן יש רכבים שמיגון 4 מ"מ אלומיניום נותן מענה טוב ונכון יותר.

    כזה שלא יפגע בשילדת הרכב (שהיא לא סולם) ולא יגרם נזק לשילדה במקרה של פגיעה.
    עדיף שהמיגון יתעקם ואפילו יוחלף מאשר פגיעה בשילדה.
    לכן ברכבים מסוימים כמו סוברו / דציה נכון להשתמש ב4ממ ולא 6ממ לדוגמה.

  3. התאמה לרכב - בראש ובראשונה נשאף לפגוע כמה שפחות בעבירות הרכב (מרווח הגחון ובזוויות גישה של הרכב), נרצה כמובן גם לשמור על איוורור מתאים וגם על נוחות גישה לפתחי שירות.
    חברת RIVAL העולמית מייצרת את מיגוני הרכב בתהליך ייחודי שעושה הבדל גדול בין המוצרים שכולנו מכירים למוצר מוגמר של RIVAL - לאחר ביצוע סריקת תלת מימד של תחתית הרכב מהנדסי החברה מנתחים את מודל שהתקבל ומייצרים תבנית יעודית לכל חלק וחלק ממרכבי המיגון התחתון.
    ביצירת התבנית ניתן מענה לחיבור מיטיבי לשילדת הרכב, מינ' שימוש ב"גשרים" ובדגש על קימורים וכיפופים של משטח המיגון כך מתקבל מיגון השומר ומכסה בצורה מושלמת את מרכב הרכב תוך חסכון במשקל וללא פגיעה בחוסן המיגון. לאחר קבלת התבנית, התבנית מוכנסת למכבש הידראולי שהופך לוחות אלומיניום לחלקי המיגון ע"י כבישה בלחץ גבוהה מאוד.
    תהליך זה מקשיח את חומר הגלם תוך שמירה על דיוק מירבי בין החלק שתוכנן לזה שמיוצר.
    תהליך המכבש נעשה פעמיים, פעם ראשונה ליצור את מבנה הקימורים המתאים לרכב ופעם שנייה ליצור פסי חיזוק הנדסיים לאורך המיגון שמאפשרים חיזוק הפלטה בצורה שלא מתאפשרת ע"י כיפוף בלבד (מה שקורה אצל היצרנים האחרים).
    פסי חיזוק אלו משמשים כמכפילי כוח ומחזקים את מיגון בצורה משמעותית.
    כמו כן כל נקודה של פינות או חיבורים מקבלים ריתוח אלומיניום ע"י רובוט ואז הכל יחד מקבל צביעה אלקטרוסטאטית לחיזוק נוסף ומניעת קורוזיות או פגישה כל שהוא של האלומיניום. (שום דבר לא נידבק לאלומיניום אחרי הצביעה)

    הבדל עצום מול המתחרים באיכות המוצר.


 

  1. הנדסת חליפת המיגון בוצעה כך שתשמר "זרימה" רציפה בין חלקי המיגון כך שגם אם פגענו/עלינו על מכשול הרכב יעבור מעליו בכמה שפחות התנגדות וללא "פינות" עליהן המכשול יכול להיתפס.

בחרנו לשתף אתכם במיגון החדש שיצרנו עבור לנדקרוזר 150 בעזרת המומחיות של חברת RIVAL ולהדגים את הנקודות שדברנו עליהן:

  1. לאור משקל הרכב ואופי השימוש אין ספק שהחומר הנדרש 6 מ"מ אלומניום

  2. התאמה לרכב - בחנו אל מול דגמי הרכב השונים כיצד ניתן לתת מענה לרכבים עם מערכת KDSS את אותו המענה כפי שיש בשאר הדגמים. 

  3. דגש נוסף הינו התאמה לנסיעת שטח - מינימום פגיעה במרווח הגחון וזווית גישה, להיות חזק וגמיש זה חשוב אבל אם אפשר לצמצם פגיעה אז תמיד עדיף.

  4. ועכשיו לתכלס איך זה בא לידי ביטוי במיגון עצמו:

    1. זווית גישה - חלקו הקידמי של הרכב זהו חלק שבדר"כ "פוגש" איזה סלע לא מתוכנן, דגש על הצמדה טובה כלל שניתן לחלקים הרגישים מתחת לקו הפגוש הקידמי.

    2. מרווח הגחון - הצמדה טובה ככל שניתן לשילדת הרכב, שימוש בנקודות עגינה הקיימות ברכב ע"י היצרן והשלמה ע"י מתאמים עליהם ניתן לחבר את המיגון.


    3.  נגישות למכונאי הרכבב - הכנת פתחי שירות יעודיים, שמחוזקים מבפנים עם מסגרת פלדה.

 

  1. צימצום רעשים - זהו פתרון יחודי ובילעדי שלנו עם RIVAL , שימוש בדיסקיות סיליקון לנק' בעלות פוטנציאל לחיכוך ומגע בין המיגון לשילדת הרכב.
    כמו כן גם לטובת הגנה משופרת על חלקים רגישים יש שימוש בדיסקיות סיליקון, לדוגמא באזור מיכל הדלק אשר רגיש יותר למגע עם האלומיניום, שולבו דיסקיות סיליקון למניעת פגיעה במיכל.























  2. "רצף" המיגון - השלמה מלאה בין חלקי המיגון ללא נק' בולטות


לסיכום - מיגון גחון לשטח חשוב ושומר על הרכב שלנו, ביחס למחיר הטעות העלות נמוכה ואתם שומרים על הרכב. זאת תעודת הביטוח שלנו וגם אם טענו או לא שמנו לב לא קרה אסון בשביל זה יש מיגון.

שמחים שהצלחנו קצת להכניס אתכם לעולם שלנו, תכנון ויצור קפדני בטכנולווגיה מתקדמת שנותן מענה מוביל בתחומו.

צוות הגורילז ישמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה או יעוץ בנושא!

לחץ כאן לכל דגמי המיגונים של חברת RIVAL

בברכת נסיעה בטוחה ומהנה!
צוות גורילז.

סל הקניות שלי
חזור לראש הדף